က်ယ္၀န္းလွသည့္ အိႏၵိယတုိက္ႀကီး၏
ေရွးအစဥ္အဆက္မွစ၍ေပၚထြန္းလာခဲ့သမွ် ဘာသာစကားတို႔ကိုစုေပါင္း၍
ဘာသာေဗဒပညာရွင္တို႔ကေလ့လာကာ အင္ဒုိ-အာရိယန္ဘာသာမ်ိဳး-ဟု အမည္ေပးႀကသည္။
ယင္းတြင္မွ အုပ္စုႏွစ္ခုကိုခြဲထုတ္ႀကသည္။ ယင္းတို႔မွာ
၁။ဘီစီ-၁၅၀၀-ခန္႔မွစ၍ေပၚခဲ့ေသာ ေ၀ဒဘာသာ ႏွင့္ သကၠတဘာသာမ်ိဳးတို႔ကို
သကၠတဘာသာမ်ိဳး-ဟု လည္းေကာင္း ၂။ပါဠိ မာဂဓီ အဒၶမာဂဓီ ေသာရေသနီ မဟာရ႒ီ ေပသာစီ
အပႀဘံသ စသည့္ဘာသာတို႔ကို ျပာကတဘာသာမ်ိဳး-ဟုလည္းေကာင္းျဖစ္ႀကသည္။
သကၠတဘာသာမ်ိဳးသည္
သဒၵါစနစ္တင္းႀကပ္-တိက်စြာ လုိက္နာက်င့္သုံးသျဖင့္
ေျပာင္းလဲယိုယြင္းမႈအလြန္နည္းသည္။ ျပာကတဘာသာမ်ိဳးမွာမူကား
သဒၵါစနစ္တင္းႀကပ္စြာ လုိက္နာမႈမရွိျခင္း ကာလေဒသ၊
ပုဂၢိဳလ္အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔ေႀကာင့္ ကြဲျပားမႈမ်ားစြာရွိျခင္းတို႔ေႀကာင့္
ယုိယြင္းမႈမ်ားစြာျဖစ္ရသည္။
အေနာက္ဥေရာပတုိက္ႀကီး၌
ေျပာဆိုေသာစကားကို ဥေရာပဘာသာမ်ိဳးဟုလည္းေကာင္း
အိႏၵိယတိုက္ႀကီး၌ေျပာဆိုေသာစကားကို အိႏၵိယဘာသာမ်ိဳးဟုလည္းေကာင္း
ဤႏွစ္မ်ိဳးေသာ ဘာသာစကားတို႔သည္ အေျခခံအားျဖင့္
အံ့ႀသေလာက္ဖြယ္ဆင္တူမႈရွိသည္။ အင္ဒို-ဥေရာပဘာသာမ်ိဳးဟု ပညာရွင္တို႔က
အမည္ေပးထားႀကသည္။ ထို႔ေႀကာင့္ပင္ အိႏၵိယတိုက္သားတို႔က
ဥေရာပဘာသာစကားကိုသင္ယူလ်င္ တတ္ေျမာက္လြယ္၍ ဥေရာပတိုက္သားတို႔ကလည္း
အိႏၵိယဘာသာစကားကိုသင္ယူလ်င္ တတ္ေျမာက္လြယ္သည္။
ေရွးအက်ဆုံးေသာ
အိႏၵိယဘာသာစကားသည္ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ယင္းတို႔မွာ ေ၀ဒဘာသာ ႏွင့္
သကၠတဘာသာတို႔ျဖစ္သည္။ ေ၀ဒစာေပသမိုင္း၏ ေနာက္ပိုင္းမွစ၍
သဒၵါဆရာမ်ားစြာေပၚထြန္း လာခဲ့ရာ ဘီစီ ၅-ရာစုခန္႔တြင္ ပါဏိနီမည္ေသာ
သကၠတသဒၵါဆရာႀကီးတစ္ဦးေပၚထြန္းခဲ့သည္။ ဆရာႀကီးသည္ သုတ္ေပါင္း
၄၀၀၀-ခန္႔ရွိေသာ သကၠတသဒၵါက်မ္းႀကီးတစ္က်မ္းကို ျပဳစုေရး သားခဲ့သည္။
ယင္းက်မ္း၏ေကာင္းမြန္ ျပည့္စုံမႈေႀကာင့္ ေရွးသဒၵါက်မ္းမ်ား
တေျဖေျဖးကြယ္ခဲ့ရသည္။ ပါဏိနီေနာက္ပိုင္းတြင္ သဒၵါဆရာမ်ားသည္
တစ္ေခတ္ျပီးတစ္ေခတ္ေပၚထြန္းခဲ့ျပီး အျပဳိင္အဆုိင္ေရးသားလာႀကရာ
ပတဥၥလိမည္ေသာသဒၵါဆရာႀကီးသည္ ပါဏိနီဆရာႀကီး၏ သုတ္ေပါင္း
၁၇၁၃-သုတ္ကိုဖြင့္ဆိုသည့္ မဟာဘာပ် ေခၚ ပါဏိနီဋီကာက်မ္း ေအဒီ ၆၅၀-ခန္႔ တြင္
ဇယာဒိတ် ႏွင့္ ၀ါမနမည္ေသာ ဆရာႀကီးႏွစ္ဦးတို႔ ေပါင္း၍ေရးသားေသာ
ပါဏိနီသဒၵါက်မ္းပါသုတ္အားလုံးကို ဖြင့္ဆိုသည့္ အျပည့္စုံဆုံးေသာ
ပါဏိနီဋီကာက်မ္းတို႔သည္ မ်ားစြာပင္ အေရးပါခဲ့သည္။
ဆရာႀကီးဦးျမင့္ေဆြ၏ သကၠတဘာသာအရ ဘာသာေဗဒနည္းျဖင့္ ပါဠိဘာသာကိုေလ့လာျခင္း
ႏွင့္ သကၠတသဒၵါက်မ္း ဟူေသာစာႏွစ္အုပ္တို႔၏ နိဒါန္းစကားမ်ားမွ
ထုတ္ႏႈတ္ေရးသားသည္။
အရွင္က၀ိႏၵ(ေခ်ာင္းဆုံ)
No comments:
Post a Comment