အဲဒီလုိေမးခြန္းထြက္ေပၚလာတာ
ရိုးရုိးသားသားထြက္ေပၚလာတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္သလို မရိုးမသားျဖစ္ေပၚလာတာလညး္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘုရားရွင္ေခတ္က ဘုရားဆီကို သီလသြားခံယူတဲ့ ၀ိသာခါ၊ အနာထပိဏ္တို႔လို ဒါယိကာ၊ဒါယိကာမတို႔
ရွိခဲ့တာ အထင္အရွားျဖစ္လို႔ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ခုနက ေမးခြန္းကို ျပန္ေကာက္ရင္ အဲဒီေမးခြန္းျဖစ္ေပၚရာသည္
ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔လဲ ဆုိင္ပါတယ္။ ေခါင္းပါးတဲ့အရပ္လဲ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဘုန္းႀကီးမရွိတဲ့ သုိ႔မဟုတ္
ဘုန္းႀကီးမျမဲတဲ့ အရပ္ေဒသလဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲလိုမ်ိဳးအရပ္မွာ ဘုန္းႀကီးဆီ သီလခံယူတာဟာ အဓိပၸါယ္မရွိဘူး-လို႔
ေျပာတာမဆန္းပါဘူး။
သီလဆိုတာ
မိဘက်င့္၀တ္စတဲ့ မက်င့္မေနရ၊ မက်င့္ရင္ အျပစ္ျဖစ္ျပီး ဘယ္သူ႔ဆီမွ ေတာင္းခံဖို႔မလိုတဲ့
စာရိတၱသီလနဲ႔ ၀ါရိတၱသီလဆိုျပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ၀ါရိတၱသီလက ႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။ ငါးပါးသီလဆိုတဲ့
၀ါရိတၱသီလက်ေတာ့ သူတစ္ပါးထံ ေတာင္းသည္ျဖစ္ေစ မေတာင္းသည္ျဖစ္ေစ လုိက္နာရမယ့္ သီလမ်ိဳးျဖစ္တယ္။
ရွစ္ပါးသီလဆိုတဲ့ ၀ါရိတၱသီလက်ေတာ့ စာရိတၱ၊၀ါရိတၱ ႏွစ္ပါးေရာေနတာျဖစ္တယ္။ ၀ိရတီအေနနဲ႔ေျပာရရင္
အရိယာတို႔ရဲ႕ အရာသာျဖစ္တဲ့ သမုေစၧဒ၀ိရတီကိုခ်န္ထား ပုထုဇဥ္တို႔အရာျဖစ္တဲ့ သမၸတၱ၀ိရတီဆိုတာ
ခံယူေဆာက္တည္စရာ မလိုတဲ့သီလျဖစ္တယ္။ သမာဒါန၀ိရတီဆိုတာ ခံယူေဆာက္တည္ရတဲ့ သီလျဖစ္တယ္။
အက်ိဳးအားျဖင့္လည္း အခြင့္ႀကဳံမွ သီလကိုျဖစ္ေစတဲ့ သီလထက္ ခံယူတဲ့အခ်ိန္ကစျပီး သီလကုသုိလ္ျဖစ္ေနတဲ့
သီလက ပိုျပီး အက်ိဳးႀကီးပါတယ္။ သီလခံယူရာမွာ ရတနာသုံးပါး၊ဆရာသမားထံခံယူဖို႔ အခြင့္မသာရင္ေတာ့
နာလကမေထရ္၊ မဟာကႆပေထရ္တို႔လို ရတနာသုံးပါးကိုရည္စူးျပီး ခံယူရင္ေတာ့ရပါတယ္။ အခြင့္သာရင္ေတာ့
ရတနာသုံးပါး ဆရာသမားထံ ခံယူသင့္ပါတယ္။ ပိုျပီးေတာ့ ေလးနက္တာေပါ့။ ဘာလုိ႔လဲဆိုရင္ မိမိဘာသာေဆာက္တည္ရင္
မိမိတစ္ဦးတည္းသာ ငဲ့ကြက္စရာရွိတဲ့အတြက္ ေဖါက္ဖ်က္ဖို႔ ၀န္မေလးပါဘူး။ ရတနာသုံးပါးဆရာသမားထံမွာ
ခံယူထားရင္ေတာ့ က်ဴးလြန္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ငဲ့ကြက္စရာရွိလို႔ မက်ဴးလြန္ျဖစ္ပဲ ေနာက္ဆုတ္သြားႏုိင္တဲ့အတြက္
ပုိျပီးေလးနက္ပါတယ္။
ဥပုသ္သီလက်ေတာ့
ဥေပါသထဆုိတဲ့အတိုင္း ဥပုသ္ေန႔မွာ ရဟန္း သို႔မဟုတ္ ရဟန္းမထံ ခ်ဥ္းကပ္ျပီး တစ္ပါးစီျဖစ္ေစ၊
ေပါင္းျပီးျဖစ္ေစ ခံယူရပါမယ္။ တစ္ပါးစီခံယူထားရင္ တစ္ပါးက်ိဳးပ်က္တဲ့အခါ က်န္တဲ့ သီလေတြက်န္ေသးေပမယ့္
ေပါင္းျပီးခံယူထားရင္ တစ္ပါးက်ဴးလြန္ရင္ အကုန္က်ိဳးပ်က္ပါတယ္။ မဟာဇနက မင္းသားဟာ သေဘၤာပ်က္ေတာ့
ဥပုသ္ေန႔ျဖစ္လို႔ ပါးစပ္ကို ဆားငန္ေရနဲ႔ေဆးျပီး ဥပုသ္ေစာင့္တယ္လို႔ စာမွာရွိေပမယ့္လို႔
၀စီေဘေဒါ ပန ကာတေဗၺာေယ၀ ဆုိျပီး ဧ၀သဒၵါနဲ႔ ျပထားတဲ့အတြက္ေႀကာင့္ ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့အခါ
စိတ္နဲ႔ေစာင့္လို႔မရဘူး။ ႏႈတ္ကျမြက္ဆိုေဆာက္တည္ရပါမယ္။ အဲဒါမွ ဥပုသ္အရာေျမာက္ပါမယ္။
ဥပုသ္သီလဆိုတာ
အရိယာေတြ အျပည့္အ၀က်င့္သုံးတဲ့ သီလပါပဲ။ ဘုရားကုိယ္တုိင္ကလည္း လူေတြက ရဟႏၱာမ်ားလိုပဲ ရွစ္ပါးသီလကို ေစာင့္လိုတဲ့အတြက္
ခံယူက်င့္သုံးျခင္းျဖစ္တယ္လို႔ တိကဂၤုတၱရပါဠိ ၂၁၁-မွာ မိန္႔ပါတယ္။ လူေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ
ခႏၶာကိုယ္စင္ႀကယ္ပါေစ၊ ဖုန္ထူတဲ့လမ္းမွာေနရင္ ညစ္ပတ္ကုန္မယ္။ အဲဒီလိုပဲ အိမ္မွာေနျပီးဥပုသ္ေစာင့္တာထက္စာရင္
ဘုရားေက်ာင္းကန္မွာပဲ ဥပုသ္ေစာင့္ျပီးေနထုိင္သင့္တယ္။ အိမ္မွာျပန္ေနလို႔ သီလမက်ိဳးရင္
အျပစ္ေတာ့မျဖစ္ပါဘူး။
အခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ
ဥပုသ္ေစာင့္ျပီး ညက်ေတာ့ ဗုိက္ဆာလို႔ဆိုျပီး ဥပုသ္ခ်ျပီး ထမင္းစားႀကသတဲ့။ အဲဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကေတာ့
အေတာ္အားနည္းတဲ့ ဥပုသ္သည္လို႔ဆိုရပါမယ္။ သူဟာ သီလခံယူကတည္းက သမာဓိယာမိဆိုတာပါျပီးသားပဲ၊
သူ႔ဆုိလိုခ်က္က က်င့္သုံးေဆာက္တည္မယ္လို႔ ယခုေတာင္းခံတဲ့တရားကို က်င့္ပါမယ္၊ က်င့္ျပီး
သီတင္းသုံးေနထိုင္ပါမယ္၊ ဤတရားကို လုံ႔လျပဳျပီး ေရွာင္ပါ့မယ္၊ ေရွာင္ႀကဥ္ပါမယ္လို႔လဲ
ေလးနက္စြာ အဓိ႒ာန္ပါတယ္-လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ အဲဒီလိုဆိုထားရဲ႕သားနဲ႔ ခ်ိဳးေဖါက္ရင္ ေအာက္တန္းက်တဲ့သူ၊
ယုံဖို႔မေကာင္းတဲ့သူဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္သက္ေရာက္ျပီး သစၥာေရေသာက္ရင္း ေသးေပါက္ရင္းဆိုသလိုျဖစ္တဲ့သူပါပဲ။
တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့လဲ
အပိုင္းအျခားနဲ႔ေစာင့္ႀကတာရိွပါတယ္။ သိကၡာပုဒ္ဘယ္ႏွစ္ပါးေစာင့္ပါ့မယ္ဆိုတဲ့ သိကၡာပဒပရိယႏၱသီလနဲ႔
ေက်ာင္း၀င္းအတြင္းေစာင့္မယ္ အိမ္ေရာက္တဲ့အထိေစာင့္မယ္ တစ္ရက္ေစာင့္မယ္ တစ္လေစာင့္မယ္စသည္ျဖင့္
ကာလကိုပုိင္းျပီးေစာင့္တဲ့ ကာလပရိယႏၱသီလဆိုျပီး ႏွစ္မ်ိဳးရိွပါတယ္။ ေနာက္အပိုင္းအျခားႏွစ္မ်ိဳးရွိပါေသးတယ္။
အသက္ထက္ဆုံးက်င့္ပါမယ္လို႔ ေဆာက္တည္တဲ့ အာပါဏေကာဋိကသီလနဲ႔ ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တစ္ရက္၊
တစ္သီတင္း၊ တစ္လစသည္ျဖင့္ ေစာင့္ေနႀကတဲ့ ကာလပရိယႏၱသီလမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုသီလမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္
သီလေစာင့္မယ္၊ ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ် ေစာင့္မယ္လို႔ ကတိေပးထားရင္ ေပးတဲ့ကတိအတိုင္းတည္မယ္ဆိုပါက
အလြန္အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားပါတယ္။
ကိုးပါးသီလနဲ႔ပတ္သက္လို႔
တခ်ိဳ႕က ကိုးပါးသီလထဲက ေမတၱာတရားဟာ သမာဓိမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ မခံယူေကာင္းဘူးလို႔ ေျပာႀကတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဘုရားရွင္က အဂၤုတၳဳရ္ န၀ကနိပါတ္ သီဟနာဒ၀ဂ္ ၁၉၂-မွာ ရဟန္းတို႔ ကိုးပါးသီလကိုခံယူရင္ အက်ိဳးႀကီးျမတ္တယ္လို႔ မိန္႔ခဲ့တယ္။ တစ္ခုေျပာစရာရွိတာက
သီလဆုိတာ ကာယကံမႈ၊၀စီကံမႈျဖစ္တယ္။ ေမတၱာကေတာ့ မေနာကံျဖစ္တယ္။ ဒါေႀကာင့္ ရွစ္ပါးသီလကို
ခံယူျပီး က်င့္သုံးတဲ့အခါ ကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းျပီး ေနထုိင္သင့္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္
ရွစ္ပါးကို ေရွာင္ႀကဥ္ပုံကို အဂၤုတၳိဳရ္ န၀ကနိပတ္ န၀ဂၤုေပါသထသုတ္မွာ ဣမိနာပေဂၤန အရဟတံ အႏုကေရာမိ၊ ဥေပါသေထာ စ ေမ ဥပ၀ုေတၱာ
ဘ၀ိႆတိ-လို႔ဆုိထားျပီး ေမတၱာကိုက်ေတာ့ ဣမိနာ
န၀ေမန အေဂၤန သမႏၷာဂေတာ ေဟာတိ-လို႔ ဥေပါသထသဒၵါကိုမထည့္ပဲ
မိန္႔ထားလို႔ပါပဲ။ သုိ႔ေပမယ့္ ယေန႔ေခတ္မွာ ကိုးပါးလုံးကို ရြတ္ဆိုခံယူႀကတယ္။ အဲဒီလိုရြတ္ဆိုတဲ့အတြက္
အျပစ္မျဖစ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒီစီးျဖန္းတဲ့သူဟာ သူ႔စိတ္မွာ အကုသိုလ္ စိတ္နဲ႔
ခံယူရြတ္ဆိုတာမဟုတ္လို႔ပါပဲ။ တနည္းေျပာရရင္ မိမိက်င့္သုံးဖို႔အတြက္ သက္ေသျပဳေျပာဆိုသလိုလဲ
ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ပိုျပီးေတာင္ ခုိင္မာပါတယ္။
မွတ္ခ်က္ = တည္ေတာဆရာေတာ္၏ ဗုဒၶ၀ါဒဆိုင္ရာအေမးအေျဖမ်ား
(၁)ဟူေသာ စာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ တင္ျပပါသည္။
No comments:
Post a Comment