ဒီဆုိက္ဒ္ထဲက စာေတြက ၀ါသနာအရ အားတဲ့အခ်ိန္မွာ ေရးသားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စာအုပ္ေတြကို အရင္ကတည္းက ေတြ႔တဲ့ဆိုက္ဒ္ေတြကေန Download ဆြဲထားခဲ့ပါတယ္။ ဒီကို ျပန္တင္မယ္ဆိုျပီး ရည္ရြယ္ရင္းမရွိခဲ့ပါ။ ဒါေႀကာင့္ ခုလိုျပန္တင္ျဖစ္သြားေတာ့ ယူခဲ့တဲ့ဆုိက္ဒ္ေတြကို မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။

Monday, February 4, 2013

ဥပါဒါနာကၡႏၶာကို၀ိပႆနာရႈရသလား

E.G. F | 6:43 PM |
စာေပဆိုတာ မျဖစ္မေနေလ့လာလုိက္စားရမယ့္ အေဖၚမြန္ပါ။ ေလ့လာရုံ၊ဖတ္ရုံပဲလုပ္ျပီး မက်င့္ရင္ေတာ့ အက်ိဳးမမ်ား ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စာေပက အလကားပါ က်င့္မွျဖစ္တာပါလို႔ တဖက္သတ္ႀကီးေတာ့ မယူသင့္ဘူး ထင္ပါတယ္။ မုိးကုတ္ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဆိုလိုခ်က္က စာေပသင္ရုံနဲ႔ မျပီးဘူး၊ ကုိယ္တိုင္လဲ က်င့္ဖို႔လိုတယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ ဆရာေတာ္ကိုယ္တုိင္ စာတတ္အေက်ာ္ဆရာေတာ္တစ္ပါးျဖစ္ပါ တယ္။ အဂၢမဟာပ႑ိတ ဘြဲ႔ဆိုတာ စာတတ္စာခ်လို႔ရတဲ့ဘြဲ႔ျဖစ္ပါတယ္။ စာေတြ႕ ပဲဦးစားေပးျပီး အလုပ္မလုပ္တဲ့သူကို အားမရႏိုင္လို႔ေျပာခဲ့တာပါ။ လူတစ္ေယာက္က စာမဖတ္ပဲလုပ္ရင္ ထုိက္သင့္ သေလာက္ေအာင္ျမင္ႏိုင္ေပမယ့္ စာေပလဲေလ့လာ အလုပ္လဲလုပ္တဲ့သူနဲ႔ေတြ႔ရင္ အလိုလို အသြားတာပါပဲ။ ဒါကတစ္ခ်ိဳ႕ အေျပာသမား သက္သက္ကို ရည္ညႊန္းပါတယ္။ လိုရင္းကေတာ့ ေအာက္မွာပါ။

ဒကာတစ္ေယာက္နဲ႔ chat box မွာ ေတြ႕တဲ့အခါ (----)ဆရာေတာ္က ဥပါဒါနကၡႏၶာကို ၀ိပႆနာရႈ၍မရ-လို႔ ေဟာပါ တယ္။ အဲဒါဘယ္လိုပါလဲ-တဲ့။ ဆရာေတာ္အေတာ္မ်ားမ်ား ေျဖရွင္းထား ႀကတာလဲ ရွိပါတယ္။ ဦးဇင္းကေတာ့ ေတြ႔မိထား တဲ့ စာစုအနည္းငယ္ကို ခ်ေရးျပီးေျဖခ်င္မိလို႔ပါ။ အေျဖရဲ႕တစ္ပိုင္းတစ္စကို ရရွိသြားမယ္ဆိုရင္ ေက်နပ္ပါတယ္။

ရုပ္အစုကို ရုပ္ခႏၶာ၊ ေ၀ဒနာအစုကို ေ၀ဒနာကၡႏၶာ၊ သညာအစုကို သညာကၡႏၶာ၊ သခၤါရအစုကို သခၤါရကၡၡႏၶာ၊ ၀ိညာဏ္အစု ကို ၀ိဥာဏကၡၡႏၶာ-လို႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒါက ခႏၶာငါးပါးပါ။ ဥပါဒါနာကၡႏၶာ ဆိုတာကေတာ့ ဥပါဒါန္ရဲ႕ အာရုံျဖစ္တဲ့ အတြက္ေႀကာင့္ ဥပါဒါနာကၡႏၶာလို႔ေခၚတာပါ။ ဥပါဒါန္ဆိုတာ ေလာဘနဲ႔ဒိ႒ိကိုဆိုလိုတာပါ။ သူတို႔ေတြဟာ အကုသိုလ္ တရားေတြပါ ။ ေလာကီစိတ္၊ေစတသိက္၊ရုပ္ခႏၶာေတြကိုပဲ အာရုံျပဳႏုိင္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာခႏၶာကို အာရုံမျပဳႏုိင္ပါဘူး။ တိုတိုေျပာရရင္ ဥပါဒါန္ရဲ႕အာရုံျဖစ္တဲ့ခႏၶာဆိုတာ ေလာကီစိတ္၊ အဲဒီေလာကီစိတ္နဲ႔ယွဥ္တဲ့ ေစတသိက္၊ရုပ္တရားမ်ားပါပဲ။ ခႏၶာဆိုတာ ဘုရား၊ရဟႏၱာမွာလဲ ရွိသလို မိမိတိုပသာမန္ ပုထုဇဥ္မွာလဲရွိတာပါပဲ။ အဲဒီလိုရွိေနလို႔ ဥပါဒါနာကၡႏၶာကို ဘုရားရွင္က သီးျခားေဟာေတာ္မူတာပါ။

ေဒသနာေတာ္ကို ေဟာရာမွာ ခႏၶေဒသနာ (ခႏၶာငါးပါး)ကိုေဟာျပီးခါမွ ဥပါဒါနာကၡႏၶာ (ဥပါဒါနာကၡႏၶာငါးပါး)ကို ေဟာခဲ့ ပါတယ္။ အဲဒီလိုေဟာလို႔ ခႏၶာငါးပါးခ်င္း အတူတူပဲဆိုျပီး ထင္စရာရွိ တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္း ဆီးျဖန္းတဲ့ အခါမွာ ေလာကုတၱရာခႏၶာကို အာရုံျပဳျပီး ဆီးျဖန္းလို႔မရပါဘူး၊ ၀ဋ္႔ဒုကၡတရားေတြကို အာရုံျပဳျပီးဆီးျဖန္းမွ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊ အနတၱသေဘာ ထင္ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေျပာစရာရွိလာတာက ေလာကုတၱရာစိတ္၊ေစတသိက္ေတြဟာ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊ အနတၱမွာ ပါ၀င္တဲ့တရားေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာပါပဲ။ သို႔ေပမယ့္ မဂ္တရားေတြက ၀ဋ္႕ဒုကၡမွထြက္ေျမာက္ေႀကာင္း၊ ဖိုလ္ တရားေတြက ဒိ႒ဓမၼ နိဗၺာန္စံဖို႔အေႀကာင္းျဖစ္တဲ့ အတြက္ေႀကာင့္ အနိစၥ၊ဒုကၡ၊အနတၱရယ္လို႔ ရႈေပမယ့္လည္း နိဗၺိႏၶဥာဏ္ျဖင့္ျငီးေငြ႕ဖို႔ရာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒါေႀကာင့္ ကမၼ႒ာန္းရႈတဲ့အခါ ေလာကီခႏၶာေတြကိုပဲရႈရတာပါ။ ဘုရား၊ ရဟႏၱာမ်ားဟာ သူတို႔ရဲ႕ရုပ္ခႏၶာေတာ္ကို ၀ိပႆနာရႈေသာ္ျငား ရႈရုံသာရွိပါေတာ့တယ္။ ဥပမာ လက္ကိုေကြးျခင္း၊ ဆန္႔ျခင္းျပဳတယ္ဆိုပါစို႔ ဦးဇင္းတို႔ ဒကာတို႔က ေကြးလိုတဲ့ ေကြးခ်င္တဲ့တဏွာရွိပါတယ္။ ဘုရားရဟႏၱာမ်ားမွာ အဲလိုတဏွာ မ်ိဳးမရွိပါဘူး။ ပယ္ျပီးျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ၀ိပႆနာရႈဖို႔ ဆိုတဲ့အက်ိဳးအတြက္ကိုသာ ရည္ရြယ္ျပီး ေလာကီသက္ သက္ျဖစ္တဲ့ ဥပါဒါနာကၡႏၶာကို တဖန္ထပ္ျပီးေဟာရတာပါ။ ဒီေလာက္နဲ႔ မလုံေလာက္ဘူးဆိုရင္လဲ ေသေသခ်ာခ်ာ ရွာေဖြေလ့လာ ပါဦးေနာ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာသူေတြက နားမလည္ႏိုင္ပဲရွိပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအတြက္ ဘာမွစိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ရစရာမလိုပါဘူး။ ဓားဆိုတာ အျမဲေသြးေနမွ ပိုထက္လာပါတယ္။ လိုဆိုတာ ပိုျပီးေလ့လာေနမွ ပိုျပီးသိလာပါတယ္။ ပိုျပီး လုပ္ပါမွ ပိုျပီးတတ္လာပါတယ္။ ပိုသိပိုတတ္သြားရင္ေတာ့ လူလိမၼာျဖစ္သြားျပီးေပါ့။ ဦးဇင္းကေတာ့ ခုထိမလိမၼာေသးပါဘူး။ လိမၼာဖို႔ႀကိဳးစားေနဆဲပါ။

ကိုး = ဋီကာေက်ာ္၊ သျဂၤိဟ္ဘာသာဋီကာ။

အရွင္က၀ိႏၵ(ေခ်ာင္းဆုံ) Print Friendly and PDF

No comments:

Post a Comment

Twitter Bird Gadget